Medezeggenschap
Wat doet een cliëntenraad?
Bij Humane Zorg vinden wij het belangrijk dat cliënten inspraak hebben in onze organisatie. Medezeggenschap draagt bij aan betere zorg. Het helpt ons om vanuit het perspectief van onze cliënten te blijven leren en verbeteren. Onze cliëntenraad speelt hierin een centrale en onafhankelijke rol.
De cliëntenraad vertegenwoordigt de stem van onze cliënten en denkt mee over beleid, kwaliteit van zorg en andere zaken die cliënten raken. Samen werken we aan zorg die echt aansluit bij de behoeften van onze cliënten.
Wil jij meepraten met de cliëntenraad?
Jouw stem is belangrijk voor ons! Alleen als wij weten wat er speelt, kunnen we je optimaal ondersteunen. We horen daarom graag hoe je jouw tijd bij ons ervaart. Zijn er zaken waar je tegenaan loopt? Is er iets waar je niet tevreden over bent? Welke ondersteuning heb je nodig? Wat vind jij belangrijk? Wat gaat goed en wat kan er beter? We horen het graag.
Jouw feedback helpt ons om problemen op te sporen en op te lossen. Ook jouw ideeën en wensen zijn waardevol. Deze inzichten bespreken wij met het bestuur van Humane Zorg. Zo kunnen we samen werken aan verbeteringen en ervoor zorgen dat onze zorg nog beter aansluit bij jouw behoeften.
Heb je iets dat je wilt delen? Neem dan contact op met de cliëntenraad via clientenraad@humanezorg.nl.
Interesse om lid te worden?
Wil jij deelnemen aan de cliëntenraad, dan horen we dit graag via clientenraad@humanezorg.nl.
Wetgeving en bevoegdheden
De rollen, verantwoordelijkheden en rechten van de cliëntenraad zijn duidelijk omschreven in de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen (Wmcz).